Новини от област Стара Загора и България

В Стара Загора

Художници на Кукления театър се включиха в подготовката на оперния спектакъл „Фауст“

906 08/11/2022 12:25 Култура Сцени
Художници на Кукления театър се включиха в подготовката на оперния  спектакъл  Фауст
Divident.€U Divident.€U

За спектакъла на "Фауст" художниците на Държавен Куклен театър Янита Димова и Живко Кънев изработиха в ателието на театъра 4 кукли-агели, 4 - кукли дяволи, 6 маски и един огромен Мефистофел - в разгърнато състояние 10 на 7 метра по проект на проф.Васил Рокоманов и Силва Бъчварова.

По проект на Денис Иванов /сценограф и костюмограф/ в шивашко ателие на Държавна опера-Стара Загора за "Фауст" са изработени: 40 мъжки костюми, 58 - дамски, 22 костюма за основните солисти, 6 детски костюма, 22 - за балерините и балетистите, 10 - за момчетата и момичетата от "Бага Тур". В ателие в столицата са изработени 115 шапки.

Денис Иванов казва: „С режисьора Огнян Драганов разглеждаме сценичния разказ като пътуване на душата в отвъдното. В търсенето на този нематериален свят, лишен от човешки облик и асоциации, се роди решението за безкрайния коридор, отвеждащ към Чистилището и Върховния съд. Своеобразен тунел, в който попада душата в мига на смъртта. Това налага тенденциозния отказ от материалност и архитектура във формата, както и продиктува избора на цветната среда – в студени, безплътни тонове и неестествена, „нечовешка“ светлина. Готиката като архитектурна стилистика присъства в острите и ъгловати форми по кулисите и стъпалата, образуващи този тунел, както и в причудливата катедрала, която „пада“ сякаш от небето.

Централен визуален акцент представляват превъзходните кукли на моите колеги и преподаватели от Художествената академия: Проф.Васил Рокоманов и Силва Бъчварова. Куклите, превърнали се в любим сценичен израз на режисьора, присъстват в представлението като инспирация на готическите гаргоили и призрачните създания и чудовища от немската митология. Интерпретирани дръзко в ярки цветове и изведени от реалния контекст, идейно оформят драматургичния акцент на режисурата и прочита на творбата.
Костюмографското решение следва модния силует на късната готика, крайно осъвременен и представен в съвременна модна линия”.

 

Коментари към новината

Още новини от Култура